PRC C3 race car
I have done some modifications in the winter.
Some pictures of the car.
Pictures that I have sent to me from Jörgen who sold the car.
More info later on the car.
Some Links.
Mark Bailey Racing very good for gearbox parts or services.
World Sports Racing Prototypes
Scandinavian racing Sportscar club.
Exhaust system with no HP loss
Chassis | Engine | Year | Group | First owner | Next owners (year) | Comment |
---|
C98-01 | Mugen | 1999 | C3 | Rainer Fink | Raced in Euroserie by Fink, later the 1999 season powered by BMW |
A copy of the advertisement in Swedish when it was for sale that made me a race car owner.
Allmänt.
PRC
C3 -98-001 som gått ganska få race i mycket gott skick. Bilen kördes som ny,
4 tävlingar i Europa med en Mugen F1 V8 samt Jordan 7 växlad låda.
497
hp på hjulen, vann två av dom fyra racen men var lite svårkörd ut ur
kurvorna enligt ägaren som jag pratat med på telefon! Kom till Sverige -99 som
rolling
chassie importerad av Janne Brunstedt. Volvo motorn har installerats av Thomas
Stenlund på Ultra Motors som gjort ett mycket fint jobb. Detta är
en
mycket påkostad bil från början och så har det fortsatt.
Dokumenterat
snabb bil, 1,17 på Mantorp, 1,05 på Karlskoga, 1,32 på Anderstorp etc. Hela
bilen genomgången vintern 03/04 och renoverad till ett mycket fint skick.
Jag
kan eventuellt tänka mig byten i form av vardagsbil, sportbil, veteranbil eller
förslag. Jag tror att det finns en större marknad längre ner i Europa
men
jag börjar här så får vi se om den stannar i Sverige vilket vore roligast. Vagnsbok 2004 u.a.
Motor.
Volvo
2,5 EVO byggd av Kent Karlsson utan tanke på kostnad. 304hp/290nm, bromsintyg
medföljer. Mycket snäll motorgång med modernt programmerbart
insprut
och tändning av märke Autronic. Toppen iordninggjord våren -04 av
legendariska Ståhl Motor. Titanventiler. Full service gjord -04 i form av
kamrem,
vattenpumpsrem,
oljepumpsrem samt löprulle och spännrulle. Nytt avgassystem med Apple ljuddämpare.
En riktig racemotor maxad enligt reglerna.
Earls
kopplingar samt stålomspunna slagar i hela oljesystemet.
Växellåda.
Hewland
FT200 med magnesiumhus. Sekventiell med digital Hewland växelindikator. Hewland
Gear Cut enhet följer med men är ej monterad.
Växellådan
är renoverad av Hewland/UK våren -04. Alla delar spricktestade ok. Kostnad för
renoveringen 21.000.-. 5 extra drevsatser samt lite delar.
Övrigt.
AP
6 kolvsok.
Fälgar
3
kompletta set hjul varav ett set regn samt 2-3 set lösa begagnade däck.
Stack
instrument med det mesta såsom Lap Timer, G-kraft mätare osv. Kan anslutas
till PC med sakerna som medföljer. Komplett.
Nya
Koni 2812 2-vägs stötdämpare runt om samt diverse olika fjädrar.
Totalvikt
på bilen är 640kg vilket reglerna föreskriver, ej för tung!
3st
nytillverkade bakre krängare i olika tjocklekar.
Flera
extra främre nya länkarmar samt pushrods.
Racedomkraft
medföjer.
Motorfäste
avsett för BMW 6 cylinder medföljer.
Kan
eventuellt säljas som Rolling Chassie utan motor.
Täckt
specialbyggd släp som nästan är klart kan säljas separat om intresse finnes.
Nytt
12v batteri -04.
Specialverktyg
till bakhjul med 2 ½ hylsa medföljer.
Diverse smådelar medföljer.
General.
PRC C3 -98-001 which has relatively few race in very good condition. The car was
driven by new, 4 races in Europe with a Mugen F1 V8 and Jordan 7-gear box.
497 hp at the wheels, won two of those four racen but was a little difficult to
run out of the curves according to the owner that I talked to on the phone! Come
to Sweden -99 as
rolling Chassie imported by Janne Brun Manor. Volvo engine was installed by
Thomas Stenlund of Ultra Motors, which made a very fine job. This is
a very lavish car from the beginning and this has continued.
Documented the rapid car, 1.17 at Mantorp, 1.05 in Karlskoga, 1.32 at Anderstorp
etc. The whole car review winter 03/04 and refurbished to a very fine condition.
I can possibly imagine changes in the form of vardagsbil, sports car, vintage or
proposal. I think there is a larger market further down in Europe
but I start here so we will see if the stay in Sweden which would be the most
fun. Vagnsbok 2004 u.å.
Engine.
Volvo 2.5 EVO built by Kent Karlsson without considering cost. 304hp/290nm,
brake certificate included. Very nice engine again with modern programmable
injected and the ignition of brand Autronic. Top prepared made spring -04 of
legendary Ståhl Motor. Titanium valves. Full service was -04 in the form of
kamrem,
vattenpumpsrem, oljepumpsrem and löprulle and tensioning reel. New exhaust
system with Apple silencer. A real race engine maxad under the rules.
Earls couplings and stålomspunna kind in the entire oil system.
Gearbox.
Hewland FT200 with magnesiumhus. Sequential with digital Hewland gear indicator.
Hewland Gear Cut unit comes with but is not mounted.
The gearbox is reconditioned by Hewland / UK Spring -04. All parts spricktestade
ok. The cost of refurbishing 21,000 .-. 5 extra drove rates as well as some
parts.
Miscellaneous.
AP 6 kolvsok.
Wheels 10 "front and 15" back of the magnesium from Dymag.
3 complete sets wheels, one set of rain and 2-3 set resolve used tires.
Stack instruments with the most such as Lap Timer, G-force meter, etc.. Can be
connected to the PC with the things that came. Complete.
New Koni 2812 2-way shock absorbers all around, and various springs.
Total weight of the car is 640kg which rules provide for, not too heavy!
3st new rear lurch in different thicknesses.
Several additional new front länkarmar and pushrods.
Race Jack medföjer.
Motor mount for BMW 6 cylinder included.
Can the possible sale of Rolling chassis without engine.
Covered-built trailer that is almost clear may be sold separately if interested.
New 12v battery -04.
Special to the rear with 2 ½ sleeve included.
Various small parts included.
Back